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sábado, 28 de febrero de 2015

John Lennon - Imagine / Playing For Change

Playing For Change was born in 2002 as a shared vision between co-founders, Mark Johnson and Whitney Kroenke, to hit the streets of America with a mobile recording studio and cameras in search of inspiration and the heartbeat of the people. Producers Mark Johnson and Enzo Buono, traveled around the world to places including New Orleans, Barcelona, South Africa, India, Nepal, the Middle East and Ireland. Using mobile recording equipment, the duo recorded local musicians performing the same song, interpreted in their own style. Among the artists participating or openly involved in the project are Vusi Mahlasela, Louis Mhlanga, Clarence Bekker, David Guido Pietroni, Tal Ben Ari (Tula), Bono, Keb' Mo', David Broza, Manu Chao, Grandpa Elliott, Keith Richards, Toots Hibbert from Toots & the Maytals, Taj Mahal, Stephen Marley. This musical journey resulted in the award-winning documentary, “A Cinematic Discovery of Street Musicians.”
In 2005, Mark Johnson was walking in Santa Monica, California, when he heard the voice of Roger Ridley (now deceased) singing “Stand By Me.” [1] Roger had so much soul and conviction in his voice, and Mark approached him about performing “Stand by Me” as a Song Around The World. Roger agreed, and when Mark returned with recording equipment and cameras he asked Roger, “With a voice like yours, why are you singing on the streets?” Roger replied, “Man I’m in the Joy business, I come out to be with the people.” Ever since that day, the Playing For Change crew has traveled the world recording and filming musicians, creating Songs Around the World, and building a global family.
Creating Songs Around The World inspired the PFC crew to unite many of the greatest musicians they met throughout their journey through the creation of the Playing for Change Band. These musicians come from many different countries and cultures, but through music they speak the same language. The PFC Band is now touring the world and spreading the message of love and hope to audiences everywhere.
The true measure of any movement is what it gives back to the people. The founders of Playing For Change therefore created the Playing For Change Foundation, a 501(c)3 nonprofit organization dedicated to building music and art schools for children around the world, and creating hope and inspiration for the future of our planet.


martes, 24 de febrero de 2015

Javier Echecopar - 3 siglos de guitarra en Perú (Full)





Una bella recopilación realizada por nuestro concertista Javier Echecopar que va recorriendo el desarrollo de nuestra música peruana desde hace tres siglos.

TOCATA: Javier Echecopar en la Sacristía de San Pedro de Lima





Comparto el video y comentario de Javier Echecopar sobre este bello video realizado en la sacristía de una de las más hermosas Iglesis de nuestra querida Lima:

Estimados amigos:
Comparto con ustedes la “Tocata” hallada en el manuscrito “Libro de Zifra” de fines del siglo XVIII, preservado en el Museo Nacional de Historia de Lima.
A diferencia de las grandes toccatas virtuosísticas y contrapuntísticas del siglo XVII, de autores como Monteverdi y Frescobaldi, esta pertenece al tipo de toccatas italianas de la primera mitad del siglo XVIII, de aires libres y recitativos, sirviendo esencialmente como movimiento inicial de las sonatas.
El “Libro de Zifra” contiene 31 piezas de origen europeo. Se trata de composiciones y arreglos anónimos inspirados en la música de la segunda mitad del siglo XVIII. Sin embargo varias de las obras fueron compuestas en el Perú, como el “Minuet de Conde de las Torres”, en honor al Conde de Santa Ana de las Torres, vecino de la ciudad de Lima.
Lo interesante de estos hallazgos es que nos permiten viajar en el tiempo, e imaginar que estas obras fueron escuchadas en Lima a fines de 1700, y que indudablemente contienen la matriz sutil de lo que más adelante serían los valses, las marineras, los festejos, entre otros géneros peruanos y latinoamericanos.
Esta filmación fue realizada en la excepcional Sacristía de la Iglesia de San Pedro de Lima, S. XVII, bajo la dirección del productor Raúl Goyburu.